Monday

New ads from the next generation of combat aircraft, F-X, F / A-XX. / Новая реклама с боевым самолетом следующего поколения, F–X, F/A–XX.






A year after the release of infomercial, in which the protagonist was a project of bomber LRS-B, Northrop Grumman has released a new video, with the next generation of combat aircraft, F-X, F / A-XX.
Naturally, this is only a concept, but it is possible to estimate the direction in which the designers are thinking Northrop.

And they think, judging from the wing of a large sweep and bow with a large, convex flashlight à la YF-23 or PAK FA T-50, a very high speed and maneuverability of the aircraft, with a good visual overview from the pilot's seat, that is capable of short-range maneuver battle. By the way, the presence of the pilot locations suggests that the era of fully unmanned aircraft in the foreseeable future and will not come. Air inlets located over the wing - not the best solution for the fighter, however, in other pictures from Northrop NGAD they are under of the wing.

Описание by Oldrover:
Спустя год после выхода рекламного ролика, в котором главным героем стал проект бомбардировщика LRS–B, Northrop Grumman выпустил новое видео, с боевым самолетом следующего поколения, F–X, F/A–XX.
Естественно, это только концепт, но по нему можно прикинуть, в каком направлении думают конструкторы Northrop.

А думают они, судя по крылу большой стреловидности и носовой части с большим, выпуклым фонарем а–ля YF–23 или ПАК ФА Т–50, о весьма скоростном и маневренном самолете, с хорошим визуальным обзором с места пилота, то есть способном на ближний маневренный бой. Кстати, наличие самого места пилота говорит о том, что эра полностью беспилотной авиации в в обозримом будущем так и не наступит. Воздухозаборники, расположенные над крылом — не самое лучшее решение для истребителя, впрочем, на других изображениях NGAD от Нортропа они находятся под крылом